lørdag 19. desember 2009

Snø

Det er kommet snø til Firenze, og alt er kaos. Morsomt sier du, tragisk sier jeg. Eller tragikomisk er jeg villig til å si. I denne byen kommer det vanligvis ikke snø, men et år innimellom hender det at det daler litt hvitt fra himmelen. Nå ligger snøen. Jeg har akkurat kommet meg hjem - gått i 1 time. Ingen taxi vil kjører lenger. Og dette skulle liksom være en litt hyggelig kveld hvor jeg kunne slappe av og nyte at eksamen endelig er ferdig for denne gang - og at jeg skal hjem til fedrelandet. Og det er igrunnen en del av problemet. Jeg skal reise til flyplassen kl 5 i natt. Og dit går det kun taxi herfra. Hmm. Asgeir, som sitter trygt og godt hjemme i Norge forsøker å være så behjelpelig han kan, og har fått ansvaret for å forhandle med Firenzes taxisentral. Med det er ikke så lett når ingen vil love å kjøre taxi i natt. Ring i natt sier de. Jeg skal hjem sier jeg.

Vi får se hva som skjer. Nå skal jeg få meg noen timer på øyet. Så får vi se hva som skjer med snøen i en by som ikke eier brøytebiler...


1 kommentar:

  1. Hei du
    Håper avreisen ordnet seg. Velkommen hjem til jul, mer snø og enda flere kuldegrader!
    klem fra mth

    SvarSlett